Ergonomikos taisyklės, kurios svarbios biure

0 22

Galima sakyti, kad trečdalį savo gyvenimo žmonės praleidžia dirbdami. Kai kurios profesijos pririša prie darbo vietos, kitos ne, tačiau dažniausiai itin daug neigiamos įtakos sveikatai turi toks profesijos, kurios lemia sėdimą darbą. Tai tikrai nėra pats geriausias būdas dirbti, tačiau kitokios išeities nėra, o vienintelis dalykas kas gali pagerinti tokio darbo sąlygas yra ergonomika, kuri taikoma vis daugiau biurų. Didelės įmonės stengiasi suteikti kaip įmanoma puikesnes sąlygas – reguliuojamas kompiuterio stalas, kėdė, geras apšvietimas. Viskas turi būti taip, kad žmogaus sveikatai būtų kenkiama kaip įmanoma mažiau. Taigi, susipažinkite su ergonomika ir jos principais, kad darbas taptų daug patogesnis ir lengvesnis.

Ergonomikos specialistai nuolat skatina atkreipti dėmesį į baldus, kurie parenkami darbui biure. Žinoma, akivaizdu, kad pagrindiniai baldai, kuriais naudojasi žmonės ofise yra kompiuterio stalas ir kėdės. Būtent į juos reikia kreipti daugiausiai dėmesio. Puiku, jeigu jie yra labai funkcionalūs. Pavyzdžiui, kompiuterio stalas, kuris lengvai reguliuojasi ir gali būti naudojamas net ir atsistojus, skatins darbuotojus vis pakeisti pozicijas, ne tik sėdėti, kas yra labai gerai, nes taip daug sveikiau. Tinkamas kėdės atlošas sumažins apkrovą, kuri tenka nugarai sėdint.

Šviesa biure irgi yra labai svarbus dalykas, nes jis taip pat gali turėti įtakos darbuotojų produktyvumui. Geras apšvietimas sumažina ne tik akių, bet ir bendrą žmogaus nuovargį, kuris gali būti patiriamas per darbo dieną. Kuo daugiau natūralios šviesos per langus dienos metu pakliūva į ofisą, tuo yra geriau. Dirbtinis apšvietimas, kuris naudojamas vakarais ar žiemos metu kai daug greičiau temsta, reikia, kad jis būtų itin kokybiškas.

Yra ir tokia sąvoka kaip socialinė ergonomika, kuri yra susijusi ne su kompiuterinio stalo ar kėdės savybėmis, o su jaukia atmosfera darbe. Tai yra darbuotojui priklausančios pertraukos, kurių metu galima pavaikščioti, tinkamai pailsėti ar užvalgyti, išgerti kavos. Taip žmonės jaučia mažiau streso, nebūna tokie įsitempę, geriau sutaria su kartu ofise dirbančiais žmonėmis, vadovais. Gera darbo aplinka turi būti visapusiška.

Komentarai
Kraunama...